Освітній портал Старосинявщини - Профорієнтація

Вівторок, 06.12.2016, 19:56
Вітаю Вас Гість | RSS

Опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 168
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання




Законодательные и нормативные акты Украины



Профорієнтація

Єдині положення профорієнтаційної роботи в навчальному закладі

1. Виховуючий характер роботи з профорієнтації.

         В частини учнів існує негативне ставлення до робочих професій, тому що вони не знають їх змісту і значення, яке вони мають у сфері матеріального виробництва. Саме в розкритті змісту, значення робочих професій, важливості їх для інтересів держави полягає робота  з профорієнтації.

2. Ознайомлення з широким колом професій.

В школі не можливо ознайомити учнів з усіма професіями які є в народному господарстві. Проте всі професії ставлять ряд спільних вимог до тих хто бажає ними володіти. Ознайомити  з цими вимогами  можна фактично розширити уявлення про професії.

3. Вивчення і виявлення інтересів учнів.

Вибір професії є надто важливою справою, яку дуже часто не можуть розв’язати самостійно. Потрібна допомога з боку старших, вчителів. В школі на протязі навчання учнів, визначаються їх нахили, здібності, стан здоров’я, фізіологічні та психологічні особливості, виявляється їх інтереси. Все це дає можливість вчителям допомогти підлітку правильно вибрати професію.

4. Врахування економіки даного району.

Здійснюючи профорієнтаційну роботу, необхідно виходити з реальних умов економіки району, в якому в яких знаходиться навчальний заклад. Економіка району визначає в певній мірі можливості працевлаштування. Крім того, індивідуальні особливості людини відповідають, як правило, цілому ряду професій, а нахили учнів піддаються формуванню. Таким чином, можна побудувати профорієнтаційну з урахуванням інтересів і нахилів учнів і держави в цілому.

 

Форми профорієнтаційної роботи в навчальному закладі

         Практикою навчальних закладів визначено форми профорієнтації учнів. Основні з них такі:

- Профорієнтація на уроках;

- Профорієнтація при проведенні екскурсій;

- Профорієнтація на гурткових заняттях;

- Зустріч з новаторами виробництва, робітниками - випускниками шкіл;

- Проведення різних культурно-масових заходів;

- Індивідуальна робота з учнями;

- Робота з батьками.

 

Система профорієнтаційної роботи в навчальному закладі

         З профосвітою тісно пов’язана профконсультація, оскільки ознайомлення з професіями є не самоціль, а засіб підготовки до свідомого вибору професій.

         В багатьох навчальних закладах стало традицією, що класний керівник заводить на кожного учня облікову картку, куди заносить характеристику всіх вчителів – предметників про ставлення учня до предмета, його зацікавленість професією і успіхи у навчанні.  Завдяки цьому поступово вдається встановити нахили учнів. Якщо нахили виявляються сталими, то класний починає з’ясовувати чи має учень здібності до тієї професії, яку має вибрати. Тут стають у нагоді психофізіологічні характеристики окремих професій.

         Буває так, що стан здоров’я учня не відповідає вимогам професії. Це питання вирішує лікар. Після цього вчителі разом з батьками проводять роботу, спрямовану на те, щоб зацікавити дитину іншою професію. Роблять це дуже тактовно, щоб не травмувати підлітка, не створити в нього почуття неповноцінності.

         Слід також урахувати, що кожний підліток в залежності від його психофізіологічних даних здатний оволодіти багатьма професіями. Тому завдання профорієнтаційної роботи полягає в тому, щоб щоб не вибирати йому професію, а допомогти йому зробити вибір самостійно.

         В центрі профорієнтаційної роботи є школа, проте важливі функції покладаються на батьків. Батьки повинні нахили і здібності своїх дітей. Вони повинні тримати постійний зв’язок з лікарями, в питаннях пов’язаних із здоров’ям дітей. Разом з класним керівником, вчителями – предметниками батьки повинні приймати активну участь у профорієнтаційній роботі.

 

Методика проведення профорієнтаційної роботи з учнями

На уроках під час проведення вступного або заключного інструктажу, вчитель знайомить, наприклад, учнів із професіями із роботою яку вони виконують в навчальних майстернях, кабінетах інформатики. Для цього він використовує методи розповіді або бесіди (можна ТЗН).

         В процесі проведення гурткових занять є можливості ознайомити учнів із різними професіями. Якщо керівник гуртка визначає, що учень має нахили до однієї  з професій, то він проводить з ним індивідуальну роботу, щоб поглибити його знання і уміння, ще більш зацікавити професією, яка йому подобається.

         Важливе значення має, якщо керівник гуртка підбирає і пропонує учням прочитати відповідну літературу по даній професії.

         На екскурсіях створюються умови для ознайомлення учнів з матеріалом, який виходить за межі навчальної програми. Це можна використати для профорієнтації. Наприклад, відвідуючи механічні цехи з обробки металу, деревини, учні знайомляться з великими групами верстатів. Тому вчителю рекомендується розповісти про професії робітників, які працюють на цих верстатах. Великий вплив має розповідь самих робітників про свою роботу, продукцію, яку випускають.


Особливості профорієнтаційної роботи з молодшими школярами


Зміст профорієнтації в середніх класах школи


Профорієнтаційна робота зі старшокласниками


Профорієнтаційна робота вчителів-предметників в умовах профільного навчання


Час
Форма входу
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Друзі сайту
Архів записів
Пошук
Інтернет-сервіси